februar 2010

Det snør, det snør...

Det bare snør og snør og snør her i Bergen om dagen. Så snørekorden er slått for lengst her. Vi skulle ønske at all snøen bare kunne smelte bort så vi kunne få vår i stedet!

Utsikten fra stuevinduet i dag

I helga hadde vi besøk av Amund og Linn! Vi hadde en kjempemorsom og innholdsrik helg, og dere vil vel vite hva vi har gjort?

De kom til Bordellet med taxi fra flyplassen på morgenen på fredag. Da de fikk satt fra seg bagasjen sin, viste vi frem leiligheten og spiste lunsj. Vi serverte nystekte rundstykker med diverse pålegg og kjempegod kaffe fra Kremmerhuset. De hadde med seg kaffe og tre gode duftlys til oss! Etterpå gikk Amund, Linn, Iselin og Ingunn til byen for å møte Sylvi-Ann. Vi gikk gjennom Nygårdsparken, gikk innom studentsenteret, Sydneshaugen skole og Dragefjellet. Etterpå gikk turen ned til Torvallmenningen.  På kvelden var vi på Taste of Indian i Marken og spiste middag. Det var dessverre litt skuffende denne gangen. Iselin, Sylvi-Ann og Amund bestilte seg kongereker i gyllen saus, men da maten kom, var det noe annet som ble servert. Så Iselin sa ifra til kelneren, og de sa de skulle ordne opp i feilen. Dessverre var det heller ikke kongereker med gyllen saus som ble servert denne gangen. Etter middagen, dro vi på quiz på Rick's. Der møtte vi Even, Sigurd og Christoffer. På fredager er det fire runder med ti spørsmål med ulike temaer. Denne gangen var temaene: 1) Film og TV, 2) Distance between cities, 3) Fruits and veggies og 4) Musikk. Vi fikk 32 poeng av 40-et-eller-annet.

På lørdag dro vi til byen klokka tolv. Vi tok Fløybanen og gikk på Bryggen. Det var veldig kaldt. Etter det, gikk vi til byen og handlet litt. Vi var innom Platekompaniet, Galleriet og Vinmonopolet, selvfølgelig. Vi var ganske slitne etter byturen, så vi dro hjem og lagde middag: taco! Etterpå hadde vi et lite, koselig vorspiel med dansebandmusikk på høyttalerne. Da klokka ble kvart over elleve, tok Iselin, Linn, Amund og Ingunn taxi til byen. Vi satte oss på Hectors, og ble der ganske lenge. Amund og Linn dro tidlig på søndag.

I morgen drar Ingunn hjem til Lillehammer på vinterferie. Hun skal ta fly, og det blir spennende om alt går som det skal siden været er så dårlig. I morgen får Sylvi-Ann besøk av Ingrid :)

OL!

Nå er det lenge siden 1952.
Vi tente OL-ilden her i det kalde nord.
Ble det uggent å sitte stille,
lot vi OL-floka gå.
Og om kulda blir for ille
gjør vi det samme nå!

Vi slår en god gammaldags floke,
også hopper vi opp og ned!
hvor alle kan bli med!
Om det rykker i rockefoten,
bare heng deg på!
En ny dans er på moten,
vi lar OL-floka gå!

Nå er det OL-stemning i Bordellet. Endelig har vi tatt vårt første OL-gull i Vancouver! Det var en veldig spennende sprint, og vi fulgte med helt fra starten. Det var veldig flott at vi fikk bronse også da, men kanskje litt skuffende siden det var tre nordmenn i finalen for herrer. Men gullet til Marit Bjørgen er vi veldig fornøyd med, og vi håper på flere framover!

Ellers har det vært en rolig dag her. Sylvi-Ann har  sett på One Tree Hill og vaska badet, Iselin har vært på jobb og laga middag, Silje er hos Daniel og Ingunn har rydda og vaska rommet sitt og stua også har hun laget brownies med nonstop. Vi gjør oss klare til å få besøk i helga, og vi gleder oss veldig!

GRATULERER MED OL-GULL og god natt!!!

16.feb.2010

Heihei!

Her kommer en ny oppdatering fra oss. I dag har vi en fin dag. Ingunn har helg nå, det er vi andre litt misunnelige for. Hun har hatt en forelesning og et seminar denne uka. Det kan nevnes at hun skal levere en obligatorisk oppgave innen torsdag. Sylvi-Ann kom hjem fra Oslo i går. Hun hadde laget sin egen sjokolade på Freia og hadde med seg litt smaksprøver. Silje har hatt fremføring av et prosjekt om bleieutslett i dag. Iselin har vært på praksis. Alle på avdelinga på sykehjemmet er friske igjen nå, så nå håper vi at vi unngår å bli syke. Iselin har vært med på en pårørendesamtale i dag og vært med å ta crp.

I dag har Sylvi-Ann laget veldig god middag. Det var en form med brokkoli, pølse, pasta, ost, osv. I tillegg laget hun en kjempegod flytende sjokoladekake! Til den serverte hun is og appelsin. I dag har vi virkelig kost oss. Sylvi-Ann har rydda og ordna på kjøkkenet i dag. Ingunn og Iselin tok seg en blund før middag.

Ingunn laget så godt brød til i dag. Det var med masse solsikkefrø og litt forskjellig.

Vi gleder oss til å få besøk. Vi har tenkt å ordne her, rydde og vaske før det, slik at vi presenterer bordellet på sitt beste.

Været her er ganske stabilt, litt svingende temperaturer. Akkurat nå viser termometeret -1 grader ute, og +22 inne. Så vi skal ikke klage.

Nå ser vi på OL i stua - curling. Det er ganske spennende. Norge mot Canada. Det er 4 til Norge og 5 til Canada etter 9 runder. Silje er ute og spiser med studiegruppa si.

Det var alt for nå. Dere hører snart fra oss igjen!

God morsdag, fastelavn og valentinsdag!

Hei alle sammen!
Vi har ikke vært så flinke til å oppdatere bloggen vår nå etter jul, men her kommer en liten oppdatering på hva som har skjedd de siste dagene:

Iselin har vært i praksis i to uker nå, og hun har det veldig fint der. Men i det siste er det mange av pasientene som har fått omgangssyke, og dessverre ble Iselin også syk. Da Iselin, Sylvi-Ann og jeg var på quiz på torsdag merka Iselin at hun var dårlig. På vei til quizen datt Sylvi-Ann på isen og slo kneet sitt mot en kant. Det var veldig vondt og strømpebuksa hennes ble ødelagt. Da vi kom til Rick's, spurte Sylvi-Ann de i baren etter plaster, men det hadde de ikke. Likevel klarte vi å gjøre det ganske bra på quizen. Det var en vanskelig quiz denne uka. Gjennomsnittspoengsummen var bare 22 poeng av 40!!! Vi fikk 18 poeng, men vi var veldig fornøyde med det. Vi var flinke alle tre. Iselin klarte å svare på hvem som var første og eneste kvinnelige statsminister i India, nemlig Indira Ghandi.

På fredag gleda jeg meg utrolig mye til Kaizers Orchestra-konserten! Dessverre kunne ikke Iselin være med fordi hun var syk. Randi fikk derfor billetten hennes, og hun var glad for det! Før konserten dro Sylvi-Ann og jeg til Håvard på vors. Det var hyggelig. Det var masse folk på konserten! Heldigvis kom vi dit tidlig, så vi fikk gode plasser. De begynte å spille klokka ti og spilte i ca. to timer. Morten Abel og Hemsing-søstrene var også med. De var så flinke og det var kjempemorsomt!

På lørdag var vi først hos Randi og lagde hamburgere. Etterpå gikk vi til Veronica og Karoline på vors. Det var en veldig hyggelig kveld.

I dag, altså søndag, dro Sylvi-Ann til Oslo med noen fra Hunderfossen. De skal besøke Freia og Diplom-is, og vi andre er veldig misunnelige på henne. Men vi har kost oss hjemme her i dag også. Silje og Iselin har sett på One Tree Hill og jeg har jobbet med grammatikkoppgaver som skal leveres på onsdag. Iselin og jeg bakte boller i dag. Vi var kjempeflinke, men den ene av oss var nok litt mer effektiv og hadde litt bedre teknikk :) Men bollene ble fine, og snart skal vi spise boller med krem og melisstrøssel på toppen. Nam nam!

Vi gleder oss til fredag, for da får vi besøk av Amund og Linn! Vi skal lage en fin og morsom helg for dem. Vi har tenkt å lage middag, dra på quiz, spise på den gode, indiske restauranten bl.a. Vi håper de får det fint her i Bordellet :)

Her er bollene vi bakte

Og sånn så de ut etter steking

- Ingunn

Ny oppdatering

Lisbeth og Mor ønsket seg en oppdatering, og det var hyggelig :) Da vet vi at noen leser bloggen vår! Her kommer den:

I dag har vi spist wienerpølser til middag. Vi har sett på 4-stjerners middag, og før det har Sylvi-Ann vært på skolen, Iselin i praksis og Ingunn hjemme. Iselin har lært seg en ny sang hun må synge hver gang pasienten hennes skal reise seg opp og gå: Trallalallalallala, trallalei osv. Hun jobber med demente, og de setter tålmodigheten hennes på prøve.

Silje kom hjem fra New York i går kveld, hun har vært der sammen med moren sin og har hatt det veldig fint.
Sylvi-Ann skal til Oslo en tur på søndag til mandag, på Hunderfossens bonustur :) Hun skal på Freia og Diplom-is og gleder seg.

Snille Mari kom på besøk til oss i helga, og det var så koselig. Vi (hun) laget kjempegode muffins med hvit sjokolade og appelsin inni med mørk sjokolade på toppen.

Vi har et veldig hyggelig hjem her vi bor! Og vi gleder oss alltid til å komme hjem til Lillehammer også. Vi er glade i hverandre og i alle hjemme. Ingunn gleder seg til vinterferien da hun skal hjem litt over en uke, og Sylvi-Ann drar også hjem en tur da. Og vi alle gleder oss til å komme hjem til påske! Selv om vi trives veldig godt her i Bergen. Nå er det fint vær her også.

Nå har vi ikke så mange flere oppdateringer i dag, men det kommer flere etter hvert som vi opplever noe.

På fredag skal vi jo på Kaizers-konsert, og det blir forhåpentligvis en flott opplevelse! Vi gleder oss!